söndag 7 april 2013

Modell inget för mig :-)

Idag har jag, barnen och deras morfar varit på äventyr i den stora staden... Buss till Slussen, vidare till T-centralen och en kort promenad längs Vasagatan. Men inget blir som man tänker sig direkt... Det som skulle bli en trevlig händelse och kanske något av ett trevligt minne blev mest en plåga och stressfaktor för en redan stresskänslig mamma. Vi var till Modelhouse för en gratis fotografering... men säg det som är gratis?? Jag antar att priset för bilderna på CD-skivan långt räcker till löner och annan drift av ett företag som skor sig på att vissa av oss har svårt att välja eller välja bort. 3500 betalade jag för de bilder fotografen tog. Visst det ser ju lite "proffsigt" ut men jag var sönderstressad, mina barn i upplösningstillstånd p g a att det var lång väntan. Som många av er vet så är ju barnens svårigheter sådana att denna väntan i omgångar är förödande för att det skall bli bra.

Fotografen lyckades inte få Simon att vilja delta i fotograferingen. Han kom med på någon av de 101 bilderna hon tog, men men... Samuel vägrade först men tinade upp lite... Mest blev det väl bilder på morfar och mig... jaja... Been there, done that... Det är inget jag kommer rekommendera vidare. För mig eller oss var det inte någon angenäm upplevelse... men jag är ytterligare en erfarenhet rikare...

Här kommer några bilder... Måste ju ha något att bevisa fotografbesöket med... :-) Men någon modell blir jag aldrig... hehe...








1 kommentar:

zebninnismamma sa...

Men Anne, det ärr ju bland de bättre bilder man sett! NATYRLIGA!!!! Å Du är jättefin!