lördag 3 augusti 2013

Fredag natten går mot lördag morgon

Jag har haft en vecka från helvetet på många sätt och vis. Nu känns det något bättre även om jag är labil och känslig. Jag städade min lägenhet för första gången sedan jag flyttade in. En månad har jag bott här nu och jag har fått hem en ny fin dammsugare så det var lite av en fröjd att städa. Tog större delen av dagen men det var det värt. Lyssnade på Dead Can Dance (A Passage In Time) samt Love Sprirals Downwards... Gamla godingar från 90-talets deppfas... och jag grät... dammsög och grät. Kanske är det bättre att gråta än att vara ARG i alla fall?????

I söndags tog jag min sista dos av Venlafaxin. Om det innebär att jag nu kan klara livet utan mediciner återstår att se, det kan ju vara så att jag är en av dem som behöver piller för att kunna hantera livets motgångar och för att inte känslorna ska svalla så mycket upp och ner. Jag hoppas att jag inte är det för jag är trots allt beklämd av de biverkningar medicinerna kan ge. Venlafaxin... svettningar, viktuppgång mm... Inte roligt. Utsättningen är dock värre än så... Jag har stötar i huvudet, är som sagt var väldigt labil och känslosam. Fått utbrott på barnen trots det inte funnits anledning till det och jag gråter för ingenting.

Just nu är klockan sen, hon är 00.20 och jag borde sova, har yrsel och skriver... vill inte sova. Vill röja vidare i lägenheten och bli KLAR!!!! Det SKA bli fint här NU!!!!!

Idag spelade vi den 6:e förställningen av "Folket i Skinnarviksbergen" av Gideon Wahlberg. Idag satt min familj i publiken och det var lite nervöst... på söndag kommer Bosse sitta i publiken, tillsammans med sin dotter Sofia och svärdotter Anki. Jag är sååååååååååååå nervös så jag dö!!! Jag som inte träffat Sofia ens och så ska hennes första möte med mig bli när jag står på scenen. Jag vill att det blir ett bra första möte...

Nä nu orkar jag inget mer skriva men ska försöka få till lite bilder... både från teater och lägenheten....

Puss och kram!!

PS bilderna kommer i "fel" ordning... sist först och tvärt om ;-D

Blommor från min fina familj <3











Uppladdning fredagens förställning.


Fredag, klockan 16.35 piiiip, på väg mot Blå Blom ;-)


Ja jag hann visst fota lite av omnejden när jag övade på sången....

Syster Inga alltid redo :-)

Gången bakom scenen.

Varje förställning fixar Maggie min frisyr.. tack snälla!!

Greta heter jag, jobbar i mjölkboden.

Hej, det är jag som är Lizzie!

Glatt gäng bakom scenen....

Min blivande make, Sigurd....


Vår fina loge en regnig torsdag... men det var UPPEHÅLL när det gällde :-)

Vila i massagstolen på Gustavsbergsbadet.   
   

Och så lite bilder hemifrån...




















Oj oj.... undra om någon verkligen orkar med så många bilder... Jajaja det är jag det...

Inga kommentarer: