torsdag 5 september 2013

Dagens samtal...

Hade utvecklingssamtal med Simon idag. Det är fantastiskt att se den utveckling som skett under de senaste åren. Idag var det inga som helst problem att få med honom in på samtalet. Han deltog och var med trots att han både var hungrig och ville gå på fritidsgympan :-) min fina, underbara 9-åriga son som kämpar på i skolan. 

En av de absolut BÄSTA nyheten var att hans lärare, Anna, fått lov att säga till honom en gång i klassrummet då han PRATADE MED EN KOMPIS!!!! Jippie!!!! Det är underbara nyheter!!! 

Han jobbar i övrigt på med sina saker i skolan. Visst finns det utvecklingsområden att jobba vidare på. Hans IUP-mål är :
- lära sig klockan, nu ska han ha sin klocka på av :-)
- läsa engelska böcker hemma
- skriva det lilla extra i sina texter etc.
Tre mål allt som allt. 

Själv tog jag upp frågan om läxor men får han bara med sig böcker hem å fredagen så kommer det nog gå bra :-)

Vi klarade av samtalet på ca 25 minuter sen fick Simon sin banan och han sprang iväg på fritidsgympan, med brorsan i hälarna. Jag mötte upp barnen där och blev glatt överraskad. Mina underbara killar hade en halv idrottshall för sig själva :-) de ÄLSKADE DET!! 

Så någon liten bild före mitt god natt(ja klockan har passerat midnatt men jag har svårt att komma till ro):








Sussa gott nu!!

Inga kommentarer: