lördag 21 september 2013

Lördag kort och gott!

Helt kort och gott så är det helg igen. Fredagen var inte rolig... Det var en jobbig dag på jobbet med fritids hela dagen lång och trots att jag "bara" jobbar 6-timmars dag(med lön efter det också) så är jag helt slut. Hämtade ungarna på sitt fritids och sen hem... Men väl hemma så har jag blivit väl omhändertagen på alla sätt och vis!

Min älskade Bosse hade kommit hem till oss och i ugnen stod middagen nästan färdig, det var helt magiskt att få komma hem till det. Efter middagen som var helstekt kyckling i lergryta, vankades det kaffe och bulle. Jag somnade nästan med bullen i hand och näsan i kaffekoppen. Länge sedan jag var såååååå trött... La mig en stund och vilade.

Det räddade resten av fredagskvällen, dvs gjorde så jag orkade natta barnen som även denna kväll somnade fint och bra!!! UNDERBART!!!

Idag är det lördag och redan vid 9 satt vi alla vid frukostbordet. Även sjusovaren Samuel satt med och tog sin medicin, innan han fick sina frysta köttbullar och en liten kaffeslurk :-) Simon åt sin gröt med morfars hemkokta äppelmos.

Nu ser barnen lite Netflix, Bosse fixar med datorn i sovrummet, jag bloggar och ska snart ta itu med lite städning. Jag drömmer nämligen om att leva ett fullt normalt liv med städning av lägenheten på helgen. middag i tid, glädje och skratt i stället för tandagnissel och gråt... Så mycket trötther och ilska jag har upplevt den senaste tiden i mitt hem framför allt vill jag inte längre känna. Jag vill bli *NORMAL*!!! Dvs fungera som de flesta mönnsikor, orka jobba, läsa läxor med barnen, hålla ordning hemma, komma ihåg mina tider och inte stressa upp mig över saker jag inte behöver stressa upp mig över.

Under den senaste veckan har jag upplevt att tröttheten blivit som "myrkrypingar" i kroppen igen och när jag gått över en gräns blir allt toksvart i skallen och vreden kommer fram. Oftast har jag tidigare riktat min ilska inåt mig själv, men nu på senare tid har den sipprat ut helt vid fel tillfällen. Dags att ta itu med saken på allvar. Men HUR???

Inga kommentarer: