onsdag 16 oktober 2013

Att välja sina strider

Jag valde idag att undvika striderna med Samuel och hans medicin. Det måste finnas andra vägar att tillgå än att strida och bråka under hela morgonen och mer där till?? Igår var en hemsk dag, först bråk om medicinen på morgonen, en för mig hopplös situation då jag inte vet hur jag kan göra för att underlätta processen... Dagen var ok, ganska som vanligt... Men hämtningen av barnen var lite jobbig. Tisdag, onsdag och fredag hinner barnen gå till den avdelning som stänger och jag upplever att det är jobbigare att få med Samuel därifrån. Han vill "leka" och vägrar ofta gå. Kan ta hur lång tid som helst ibland. 
Hemresan gick bra. Väl hemma fick barnen i sig middagen och Simon skulle göra engelskan. Även där har jag svårt med tekniken för att få honom intresserad... Han blir lätt arg när han ska göra engelskan just :-( 
Inget "bara flyter" hemma och jag blir frustrerad. Hela jag exploderar och det är som att krossa glas inombords. Vad gör jag för fel?

Nåja en ny dag idag. Bara att kämpa på har ju inga val. Ska köpa hem russin idag och försöka öva sväljteknik med Samuel. Kanske går det att göra till en lek?? Simon har en dag till på sig med läxan i engelska så den ska också göras!

Själv har jag min nya jacka på mig. Har ingen "jobbjacka" så måste ha min vinterjacka när jag är ute... Det är kallt!!




Inga kommentarer: