onsdag 30 oktober 2013

Gjorde slag i saken...

Flera beslut idag... ett av dem var att ringa VC angående min nästäppa/nysninga/rinnsnuva samt värken i armbåge och lårmuskel... Blev uppringt efter ett par timmar. Berättade om mina problem med snuvan i första hand. Min ordinarie läkare som jag gillar och tycker jag haft en god kontakt med är föräldraledig fram till nästa höst :-( Min gamla ordinarie husläkare som jag valde bort efter ett dåligt möte med mina barn visade sig vara fullbokad de närmaste veckorna. Läkaren för öron- näsa- hals likaså. Detta är ett "nytt" problem för mig. Har alltid haft ganska lätt att få tider innan. Men i all fall så var det enda alternativet att boka en tid med en läkarstudent som går sin 8:de termin(hur många terminer är läkarutbildningen?) vilket känns lite jobbigt... Framför allt då jag redan fått denna återkommande problematik utredd tidigare, under 2008 på Nacka sjukhus. Nåja, tydligen får man en "mer grundlig" undersökning av läkarstudenter(???)!!! Ska det vara så??
Jag fick inte ta upp två problem under samma besök så nu måste jag boka ytterligare en tid om jag vill få FORTSATT hjälp med min tennisarmbåge och krånglande muskelfäste i låret... jajaja.... Det går absolut inte att få hjälp med TVÅ problem under ETT och samma besök. Så jag fortsätter leva med värken då.

Ett annat beslut var att logga ut från alla sociala medier... går väl sådär... skriver ju en blogg nu. Jag kryper på väggarna med jordens ångest över att inte kolla FB eller se vad ni andra har för er. MEN jag har ju förstått att jag har problem med detta så det är bara att härda ut. Nu släpper jag bloggen och fortsätter med tvätten. Jag försöker verkligen leva ett "normalt" liv men det verkar svårt. Jag känner ett stort missmod över livet just nu och ensamheten är slående... 

Detta inlägg kommer inte heller delas då jag SKA HÅLLA MIG BORTA från FB! Tack och hej från ett ledsamt mej... :-(

Inga kommentarer: