onsdag 18 december 2013

Dags att komma igång nu!


Vi ska åka in till stan och äta lunch med Bosses dotter idag. Får se vad det blir men jag hoppas lite på kinamat, det var länge sedan. Ibland tycker jag det är så svårt att komma igång med dagen när jag går hemma. Allra helst när jag inte befinner mig i min lägenhet där alla måsten finns. Jag har ju varit här i Hökarängen sedan i fredags, men i morgon går turen hem... hem till min lägenhet i Gustavsberg. Måste slå in julklappar och städa inför julen. Pappa/morfar vill fira julen hos mig och på annandagen kommer brorsan med familj till oss... Vi brukar åka till Bagis och vara hemma hos dem annars... men som sagt, i år blir det Gurra...

Jag trivs bra här i Hökis, men kan bli lite stressad över allt som jag inte kan göra... Men det positiva är att jag har det bästa sällskapet och tid att läsa mina böcker... Jag har inte orkat läsa böcker sedan sommaren 2010, då mamma gick bort. Den sommaren plöjde jag alla Twighlight-böckerna... Det var vad jag orkade denna ledsamma sommar och de veckorna jag var i Dalarna hos pappa/morfar. Efter det tog det totalt stopp!! Jag kämpade helt och fullt med att hålla mig flytande och inte sjunka. det var många jobbiga händelser det året. Men mycket gott har kommit av det också!

Tiden går så fort och detta blir alltså fjärde julen utan mamma/mormor...

Inga kommentarer: