fredag 27 december 2013

En vanlig fredag...



Det är fredag morgon, klockan är runt 10 och barnen har precis ätit sin frukost... Simon sin mannagrynsgröt med äppelmos, tyvärr köpt... Samuel sin Medikinet i en sked yoghurt och sen frysta köttbullar. Barnen hade varit uppe i flera timmar, själv gick jag upp först kl 9.30. Uselt va? Barnen fick vara själva med sina Nintendo DS(men de var nöjda)!

Läser på Svts nyhetsapp om vad som hänt i världen och Sverige de senaste timmarna och åter har bomber exploderat. I Beirut exploderade en bilbomb och dödade en f d libanesisk minister. Totalt dödades minst fem personer... Snacka om julefrid i världen.

Livsmedelsverket vill ha en plan mot sockerberoende... det kan ju vara bra att få det klassat som ett missbruk, dricker man t ex 5 liter cokc cola varje dag så är ju något fel eller äter 1 kg mjölkchoklad om dagen för all del. Själv har jag ett stort sötsug mestadels på kvällarna... Men missbrukare är jag INTE av detta i alla fall... Möjligen missbrukar jag annat, såsom Internet :-/

Idag kommer också domen mot tre tonåringar som åtalas för en våldtäkt mot en flicka i skogen i Älvsjö...

Några av nyheterna. Nu tittar jag på Emil på Barnkanalen med barnen i stället... Lite lugnare kanske.

Är "ledig" idag och ända tills den 8 januari. efter det får jag se vad som händer... inte mycket har hänt tyvärr och kanske är det mest mitt eget fel...

Igår hade vi familjejul här hemma, det var riktigt trevligt men gud vad trött jag och Bosse var efter... Men trots det orkade vi se både "Den fördömde"och "Gladiator" med Russel Crow på TV.

Idag väntar utflykt till Hökis... Kräftor till nyår ska inhandlas och sen får vi se vad som händer... Ha en underbar dag!!

Inga kommentarer: