torsdag 5 december 2013

Första snön och Sara Zacharias på Spotify

Sitter i köket i Hökarängen. Utanför är det vitt nu, inte ett tjockt lager än men mer kan väl komma, vem vet?? Bosse ligger och sover, förkyld och huvudvärk. Ingen rolig torsdag alltså... men livet är vad det är.
I Spotify rullar just nu min lista med "Fina melodier"  där det sista jag lagt till är Sara Sacharias, Ted Gärdestads dotters, platta "Mot solen". Fina texter och melodier samt en skön sångröst.
Igår fick jag beskedet att Samuel nu får skoltaxi :-) Det känns jättebra även om det blir en omställning samt lite ändrade tider. Turen ut till skolan går först 7.30 från Gustavsberg och för mig fungerar det utmärkt. Men svårare för pappa som jobbar heltid... Sista turen från skolan går kl 17. Kan bli problem då jag jobbar till 16.30 vissa dagar... Sen måste Simon nu bli "stor" och åka själv till och från skolan. Det blir en övergång som heter duga för honom och för oss alla... Visst är det väl bara att tänka att det hela SKA gå bra... Annars går jag under...

Snön lyser vacker på marken i solljuset. Tyvärr visar termometern på ett par grader plus. Kommer mest bli blask idag alltså... Men det kanske snart slår om till -20°C!! Det vet man aldrig!

Nu ska jag ta och läsa lite i stället! Har som bekant köpt en fem böcker och påbörjat tre av dem :-) Får se hur detta slutar! Bäst att passa på när inspirationen sänker sig!

:-)

Då internet inte fungerar här och jag surfar med mobilen får jag inte tillgång till mina bilder... återkommer med bilder senare...

Inga kommentarer: