tisdag 17 december 2013

Inte konstigt att jag känner mig trött ibland...

Jag bara undrar hur jag tänkte... Jag har Facebook, inget konstigt med det... jag har min sida på Google som jag använder även om jag är tämligen anonym där, bara medlem i några grupper och "vän" med min fina man... Men det är ett bra ställe att lagra bilder på samt blogga, använda G-mail etc... Jag har ett twitterkonto också... just det, Instagram också ja!
Då så apropå detta med att spara bilder då. Jag har Picasa på alla mina datorer, jag sparar bilder i Flickr, på Google, i Dropbox, Photobucket mm. Det är för utom kameralbumet i mobilen och datorn då ett jäkla jobb att underhålla, uppdatera, rensa och hålla koll på.
Jag har tre(minst - det är ett par till faktiskt) bloggar igång just nu. Det var inte meningen att det skulle bli så... Men nyfiken som jag är så har jag bättrat på min bloggsamling under detta år. Hur f*n jag ska orka hålla dem levande vet jag inte... men min blogg här på WP länkar jag ingenstans just nu. Bloggen på blogger delar jag på twitter, FB och Google. Min tredje blogg är på Passagen. Den bloggen har väl varit mest synlig, tyvärr... Det är också den bloggen som kärvar mest. Sista bloggen skapade jag på skoj på blogg.se men kommer avaktivera den för där verkar det mest hänga fotograferande tonåringar.... inget skoj alls alltså. Jag var på G på ytterligare en blogg men vad f*n ska jag med den till? Vem läser mig????
Jag undrar varför det är så viktigt att synas, att finnas på nätet som det verkar vara idag. Jag får en viss tillfredsställelse av att skriva, det kan jag väl medge... Även att dela mina bilder känns kul att göra. Men ibland undrar jag om det gör mer ont än gott. Mobilen är fulladdad med appar till bloggarna och sociala medier... jag försöker hålla mig uppdaterad även om det sällan "händer" särskilt mycket i min sociala värld. Tyvärr finns flera av mina sociala kontakter på nätet även om jag förstås har ett liv utanför också. :-)
Nä, jag vill inte sluta skriva...

Inga kommentarer: