fredag 20 december 2013

Julavslutning...

I dag är det julavslutning för mina pojkar... Sista skoldagen för denna termin. Det är underligt hur snabbt tiden går. Samuel har sin första terminsavslutning med sin nya klass. Vad minns jag av mina egna avslutningar? Egentligen inte så mycket! Jag tror nog att det kändes ganska så bra att få gå på jullov, att ha julen att se fram emot, flera veckor utan läxor och tidiga morgnar...
Jag har under de åren jag jobbat som lärare fått uppleva sköna jullov tillsammans med mina barn... Den tiden är förbi... Inga mer jullov för mig. Men jag tänker ha barnen hemma nästa vecka, de två dagar som de skulle ha varit på fritids... Jag känner en sådan längtan efter dem just nu.
Jag hoppas att deras avslutningar har blivit fina upplevelser idag! <3

Inga kommentarer: