torsdag 12 december 2013

Juletid - julefrid??

Nä, allt annat än julefrid denna juletid, eller?
Nåja, sitter på bussen till Hemmesta för att hämta Samuel! Sen ska vi till Simon och Ösbyskolans julfirande med C-huset. Själv har jag varit hos min underbara man på förmiddagen och bara varit... Han behöver definitivt lite sällskap då han är sjuk... Ingen resa till Gävle denna helg alltså :-( 
Utanför exploderar himlen i vackra färger och siluetten av Globen mot denna vackra himmel när vi åkte över Danvikstullsbron var MAGISK! Sitter på fel sida i bussen så gick inte att fota idag...

Jag borde inte blogga i bussen med mobilen men apparna är ju såååå SMARTA! Men min högerhand och arm har tagit stryk... Sms-tumme, samt problem med lederna i övriga fingrar OCH tennisarmbåge(ja utan att spela tennis alltså)! I alla fall så kände jag suget att göra det.

Åker över Skurubron och kan fortfarande inte fota den obotligt vackra himlen men tänk er, himlen i rosa, orange och röd skrud. Vacker som en brud!

Jag har med mig fika till julfirandet, hembakade saffransbullar, några köpta kanelbullar, pepparkakor och så saft till barnen, julmust till mig! Men i morse förvånade Simon mig!! SL stod i centrum i morse och delade ut nya tidtabellen(Samuel bara skulle ha älskat det!!! Men han åkte taxi), reflexer, glögg och lussekatter. Jag tog reflexer och en tidtabell(till Samuel - jag läser tiderna i appen jag!!), Simon tog en lussebulle... och han gillade den! Kanske inte så mycket saffran i den då den smakade "korvbröd" :-p

Nä, nu är vi snart vid Coop och jag ska beundra den vackra himlen eller kanske läsa ett kapitel till i den gripande historien om "Ove" av Fredrik Backman. Jäklar vilken bra bok!! Och en gripande historia, ett porträtt av en man med egen vilja men ett hjärta av guld :-) 


Hoppas ni alla goa läsare :-) får en bra kväll!! Kram <3




Inga kommentarer: