söndag 22 december 2013

Julgranen klädd...



... i min ensamhet... Förra året var utan julgran, första julen som en halv familj... Banankartonger fick vara ställföreträdande julgran och barnen var hos sin farmor på julafton. Kanske blir det annorlunda i år? Barnen kommer hem i kväll och jag får ha dem hos mig på julafton.

Jag har tappat en stor del av glädjen över julen som jag en gång kände men jag har bestämt mig för att torka tårarna och ge mina grabbar en så fin jul jag kan. Det är viktigt att de får en glad jul. De har det tillräckligt tufft i denna värld ändå. De har gått igenom mycket dessa två, mina älskade ungar.

Ingen julmusik skrålar ur Spotify. Det är Agneta Fältskog som förgyller denna lite mörka eftermiddag... Jag blev så inspirerad av programmet om hennes liv sedan debuten i slutet av 1960-talet fram tills idag... En fantastisk röst, en underbar artist...

Nu ska jag slå in julklappar till barnens kusiner. De kommer hit på Annandagen för att fira julen tillsammans med oss... Sen ska jag ta mig samman och försöka få ordning här hemma... jag måste också ta tag i FK och få iväg min blankett... Jag bara hatar blanketter och den ångest de frambringar... tänk att ett papper med lite text kan vara så laddat för mig... Det är ju bara ett (ja två) papper som ska fyllas i, så sanningsenligt som bara går.... men ändå så är det svårt. Kanske hänger det samman med skammen av att inte kunna jobba. Jag har alltid tyckt att det varit jobbigt att vara borta från jobbet oavsett om det varit influensa eller något annat.... och det knappa år jag var hemma var bland de värsta. Jag känner mig totalt oduglig.

Nä, nog med gnäll... jag har haft en bra vecka trots allt och i kväll får jag hem min familj. Det kommer kännas bra att få läsa för barnen i kväll, natta dem i nybäddade sängar och bara vara tillsammans med dem!







Nog kommer jag fortsätta skriva och blogga men jag önskar er alla en God Helg och en GOD JUL!!!!

Inga kommentarer: