lördag 21 december 2013

Julstrul i varje hus???

Är kanske lite att ta i men i alla fall känns det som att många med mig är i färd med att göra sig redo för den stundande, fridfulla julen som kommer... Har i alla fall köpt alla julklappar även om jag inte vet om jag är helt nöjd med det jag inhandlat... Men det blir en något billigare jul i år än förra julen. Med all rätt kan tilläggas... Barnen får så mycket ändå. De har så det räcker och blir över.

Nu ska jag snart bege mig iväg och inhandla julmaten också. Känns inte så inspirerande men det ska ju göras det också. Men några pepparkakor tänker jag inte baka, inte heller bygga pepparkakshus. Jag bygger hellre ihop förra årets julklappslego som stått och väntat på sig :-)

Helst av allt vill jag nog bara svepa förbi både jul och nyår. För det är dessa helger som är bland de värre att genomlida. Men för barnen med sin tindrande blick så är det bara att gilla läget. Får allt ta mig genom julen. Det ska nog gå det också... Julafton firar jag med barnen. På juldagen åker de med sin pappa till farmor sen kommer kusinerna från Bagis på annandag jul. Sen är det över för denna gång.

Gjorde f ö julgodis igår... helt ok faktiskt och av en "bloggkompis" har jag fått ett tips om ytterligare ett julgodis jag inte gjort tidigare... ska testa det tror jag :-)

Ska föreställa Rocky Road... men på mitt lilla vis :-)

In action...

Lunchtime...




Inga kommentarer: