måndag 9 december 2013

Känner mig som ett UFO i kväll

Men det är en känsla som hängt med mig under de senaste dygnen... Dålig aptit, eller snarare avsaknad av matlust, orken borta, energin och lusten lika så. Ändå försöker jag göra livet lite mer drägligt, lite roligare, lite trevligare... Igår bakade jag goa saffransbullar, men jag var inte sugen att äta av dem :-( Jag tog med Samuel till Mölnvik för en liten utflykt medan Simon var med sin pappa på andra äventyr. Jag stekte pannkaka till middag och jag åt ett par runt kl 21 när jag kollade på andra avsnittet av "Äkta människor".

Idag flöt morgonen på så när som på lite tjuriga barn. Jag var trött men lät det inte nedslå mig... Kämpa kämpa... har skrivit om det tidigare idag.

Men så när jag var i Mölnvik själv idag för att handla tomteutstyrsel till Samuels luciatåg i nya skolan (bl a) och äta sushi så kom den kvävande känslan av ensamhet... tomhet eller vad jag ska kalla det. En riktig kalldusch som slog ner med storm i skallen och kroppen på mig. Det är hemskt jobbigt att känna så. Jag är ju inte ensam men att inte arbeta om dagarna och barnen är i skolan gör att jag känner mig meningslös. Det är en oroande känsla som jag måste jobba bort. Mitt liv är inte meningslöst men tankarna ställer till det ibland... Ganska mycket faktiskt...

Nåja, kvällens ryck kommer nu, det bara måste gå!  Saknar fortfarande aptiten och har druckit kaffe "till middag" idag... men ska få i mig något... tuggorna av sushin växer fortfarande i munnen tyvärr...

Jag ska ägna mig åt en julklapp(tror jag) som Simon fick förra julen, Dino LEGO :-) Kanske får det mig på andra tankar... kanske får det mig att glömma för stunden... koppla av etc.


Här är mina urgulliga små tomtenissar också...




Tack för mig!! Kram :-)


Inga kommentarer: