fredag 6 december 2013

Min tvättmaskin lever sitt eget liv!!

Jag körde som vanlig, när barnen är hos mig, igång tvättmaskinen när vi kom hem... Allt flyter på bara fint med tvättandet tills centrifugeringen sätter igång! Då hörs ett ljud jag inte känner... Och vips så står hela maskinen på sniskan :-( irriterande värre! Undrar f ö hur mycket grannen under störs av maskinen?? Tyvärr är tvättstugan UNDERMÅLIG i mitt bostadsområde. Ytterligare en sak som Vörmdö Bostäder lagt åt sidan!!! 


När fastighetsskötaren var hos mig i tisdags för att täta fönstren så fick jag veta att det är fel på panna till huset! De har satt dit en tillfällig panna vad jag förstod men den är inte justerad än... Elementen är BRÄNNHETA! Den ska stå på 20 grader i slutändan, nu är det mellan 25-27 grader inne! Lite varmt!
Har vi hyresgäster fått information? Jag låter det vara lite osagt då jag inte kollat hemsidan men i övrigt ingen info om problemen med pannan. Var riktigt sur när det var 16 grader inne!!!

Sen fick jag en extra koll av mitt illaluktande badrum. Ev vattenskada bakom badkaret. Fick rekommendationen att ta hit fastighetsförvaltaren för koll. Den tidigare hyresgästen ÄLSKADE att borra hål i väggarna :-( Det ogillades av grannarna och kan bli ett problem för mig med ev fuktskador i hålen som är "dåligt tätade"...
Fortsättning följer!! 



Inga kommentarer: