måndag 9 december 2013

Morgontrubbel...

Efter en lång natt med några timmars sömn med sedvanliga "störningarna" av barnen är nu båda i sina skolor! Jag sitter på bussen mot Gustavsberg igen... 
Jag hade svårt att somna. La mig kl 23.20, läste en stund och släckte före midnatt. Låg vaken en stund, somnade tlllslut. Kl 1.40 var första väckningen! Samuel, men han vände tillbaka till sin egen säng. Somnade om och fick sova till kl 3.30. Då var det Simons tur... När väckningen ljöd kl 5 var jag seg, missade t o m att jag snoozade en gång... 

Nåja, Samuel sov hela natten i egen säng! Han vaknade dessutom av sig själv redan runt 5.40... Simon var en "sjusovare" men kom upp tillslut som ett litet åskmoln... Det satt i sig av och till ända tills jag lämnade honom på skolan... Han var riktigt grinig på bussen, "slog" mig flera gånger gånger och protesterade allmänt om det mesta! Nåja, idag ska han gå själv till busshållsplatsen vid skolan :-)
Samuel fick spel på väg till sin skola, han trodde jag skulle åka med honom i taxin till skolan i morgon men det går ju inte... Ibland skulle det vara bra att ha en klon... Kanske en "hubbot-Anne" :-) jag kan inte både åka med Samuel och Simon till skolan då förutsättningarna förändras... Jag totalt hatar dessa stora förändringar!!! Det blöder i hjärtat att inte räcka till... 

Mina fina trollungar! De bästa och mest underbara!! ❤ ❤ ❤ 



Inga kommentarer: