måndag 16 december 2013

Så sitter vi här...

... i soffan med datorerna i knäet. Det är väl en allt vanligare syn i hemmen idag. Men vi har faktiskt varit ute på en liten utflykt idag också... Idag tog tunnelbanan oss till Skanstull där vi tog en tur genom Ringen på jakt efter en plånbok till Bosse... men där hade vi inget att hämta. Vidare tog vi en tur ner efter Götgatan bort till  Skrapan, men inte heller där fanns det vi sökte. Till sist kom vi så till en väskbutik i närheten av Göta Lejon. Där fick han så tag på en ny plånbok...

Vidare gick vi till puben Big Ben för att äta lunch. Helt ok med isterband och skånsk potatis till, Bosse åt pannbiffen med stekt ägg och löksky. Ingen av oss orkade hela portionen men det var helt ok mat och lugn stämning där, annat än att vara där en fredagskväll... HUA!!!!

Köpte "medicin" på Chokladfabriken :-) Det blir gott hoppas jag och lite läkande, definitivt billigare än min medicin jag hämtade på apoteket... fyra veckors behandling kostar 735 kr... Tur att Samuels medikinet går på frikort... Annars hade det blivit ytterligare 530 spänn. Jag vet att vi har det bra med högkostnadsskydd etc men nästan 800 spänn i månaden för medicin ÄR mycket pengar... tur jag bara behöver en medicin nu. Helst vill jag sluta helt, men det gick ju som det gick :-(

Nu ska jag bara dega och läsa. Jag SKA läsa... har börjat med Dan Josefssons bok om Thomas Quick/Sture Bergwall... Nu hoppas jag f ö att han, Sture Bergwall, får fira jul tillsammans med sin familj. Han är ju dömd att fortsätta med sin tvångsvård, men under öppna former.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fortsatt-vard-for-bergwall-men-han-kan-slippa-sater/


Inga kommentarer: