fredag 13 december 2013

Svåra avsked...

Det låter kanske värre än det är, men idag sved det lite extra att säga "hej då" till barnen... Det blir hela nio dygn utan de små busarna denna "vecka" :-( Jag får hem dem igen den 23/12. Det känns i magen vill jag lova!
Ibland kanske man kan se den barnfria tiden som en underbar tid, egen "vuxentid" utan att behöva ta hänsyn till barnen, middagslagning, nattande, läxläsning och mycket annat... Visst, det har sina "fördelar"... MEN saknaden av barnen är alltid stor för mig, även om jag ibland kopplar av och kopplar bort. Det är fruktansvärt jobbigt att inte få krama om pojkarna varje dag och fråga dem hur dagen har varit. Se de glada ögonen och höra orden "jag älskar dig mamma.." Ok, när barnen är på det "andra" humöret så är det kanske inte lika delikat att vara mamma... Dvs när mamma är dum, elak och ett monster, eller när barnen protesterar på vägen hem eller över en syssla de inte vill göra! 

Men som sagt, idag känns det extra tungt! Simon klev av vid skolan, alldeles själv idag och gick upp till skolan! Stora killen!! Samuel åker ju taxi så honom vinkade vi av vid parkeringen hemma.... Honom fick jag sedan äran att se i ett alldeles fantastiskt luciatåg av Särskolans elever!! De sjöng och spelade så fint!! Att sen få fika med Samuel och hans klasskompisar med föräldrar var också fint! Samuel var så duktig och var med i luciatåget, han såg nästan lite rädd ut men han verkade trivas ändå! 
Kommer inte publicera några bilder från barnens luciatåg, inte nu i alla fall. Jag kommer garanterat inte publicera bilder på andras barn! :-) 

Nu är jag på väg hem till min fina man! Ska ägna mig åt att ta hand om honom nu :-) han är sjuk men på bättringsvägen hoppas jag. Vår resa för att träffa hans familj i Gävle fick vi ställa in tyvärr :-( 

Ska bli intressant att se om tunnelbanan rullar efter kabelbranden nu... 

Inga kommentarer: