måndag 30 december 2013

"Filosofiska" tankar...

Sitter i vardagsrummet hemma i Hökarängen och läser en bok, har återupptagit läsningen om "Den högkänsliga människan" av Elaine N Aron. I lägenheten under hör jag en man som höjer rösten... Ja det är störande men i en lägenhet så är det bara så det är. 
Efter ett antal koppar kaffe kryper nöden inpå... I badrummet hör jag glada barnröster ovanifrån. Antagligen från grannens badrum. Jag blir lite förundrad över tanken att det pågår så mycket i ett flerfamiljshus. Ett barn skriker, ett annat springer över golvet, en pappa blir arg på sitt barn... Ja det är exemplen närmast, men i resten av denna borg, detta hus... Hur många lagar middag samtidigt? Diskar? Pratar? Läser? 

Nåja, jag återvänder till boken nu! Läser just om hur man som HSP kan uppnå trivsel på jobbet. Att vara
HSP är ibland jobbigt, men för min del så är det skönt att äntligen få en del svar på VARFÖR livet ter sig tungt och uttröttande. Jag har känt mig utmattad så länge och när jag dessutom gått in i en djup depression som jag inte helt lyckats lämna, så blir trådnystanet betydligt svårare att nysta upp. Jag ser lite hoppfullt på att jag kommer klara det och kunna leva ett liv som jag trivs med och blir "lagom" stimulerad av!!

Inga kommentarer: