lördag 14 december 2013

Ute faller snön tyst...

Det är knappt märkbart när jag sitter i det dunkla vardagsrummet att snön faller utanför fönstret. Jag såg det i och för sig när vi åt frukost men jag märkte det knappt ändå. Ska det bli vinter äntligen eller är det bara något tillfälligt? Det verkar inte vara särskilt kallt ute trots allt...

Utsikt från sovrumsfönstret...

Från balkongen.
Får se om det blir mer än så här ute... det faller fortfarande vita flingor från himlen... marken blir sakta men säkert lite vitare och visst är det fantastiskt vad snö kan förändrar landskapet?? Jag tycker i alla fall det... Jag gillar inte när det är snökaos ute och det knappt går att ta sig fram, jag gillar inte heller när det är isigt i backarna och på vägarna... MEN jag gillar ljuset snön för med sig... och för barnens skull är den ju inte helt fel :-)


Inga kommentarer: