onsdag 22 januari 2014

Leva livet

Har gått min promenad idag också, duktiga jag :-) Idag följde jag med Simon till skolan sedan jag i morse upptäckte att hans mobiltelefon inte fanns i väskan. Snacka om att bli irriterad, men som tur är låg den kvar i hallen på skolan där han glömde den igår. Nu hoppas jag att han klarar av det hela att ta ansvar!!! Min lilla stora kille...
Jag tog ut svängen lite på min promenad idag och det blev faktiskt 10 minuter extra! Så jag har idag gått i "rask takt" i 1 timme och 10 minuter. Hurra!!!! Väl hemma, kl 9 som igår, drack jag ett glas vatten och åt en banan. Nu ska jag äta lite frukost och ta en kopp kaffe. Idag hade jag ingen musik i lurarna utan tankarna flödade fritt under min promenad. Mina tankar rör som vanligt livet i stort och till en början så blev det mest en massa ältande hit och dit... varför mitt liv ser ut som det gör etc. Jobbet tar som vanligt en stor del av mina tankar. Men hur mycket jag än tänker på det så kan jag inte ändra det som varit. Jag kan inte ändra det som hänt. Jag kan bara se framåt och försöka komma över min rädsla och stärka mig själv för att klara av att möta världen igen. Jag hoppas kunna få lite mer klarhet i allt på mitt medarbetarsamtal på fredag.
I morgon ska jag gå på kurs, Grundkurs om ADHD för föräldrar till yngre barn på ADHD-center. Fem träffar är det med information och samtal/diskussion med andra föräldrar i liknande situation. Det ska bli intressant. Det är fem träffar så kursen. Mina barn lär mig otroligt mycket om livet. Nu när barnen börjar bli stora så är det ofta en fröjd att bara vara med dem, även om de som alla barn kan reta gallfeber på  mig alltsom oftast!! :-)
Nä nu ska jag ta den där kopp kaffe och en macka. Vad som väntar sedan får jag se. Kanske blir det korintkakor idag i stället. Orkade inte baka igår... Sen har jag en till klädkammare att rensa (igen)... Bara att sätta igång att leva alltså...

Inga kommentarer: