tisdag 14 januari 2014

Mig äger ingen!

Nu är den utläst! Åsa Lindeborgs skildring av uppväxten med sin alkoholiserade pappa i Västerås. Den var verkligen så fängslande som jag fått höra att den skulle vara. Mitt läsande har varit begränsat under flera år nu då skallen varit full med annat men läsning är verkligen befriande på många plan, allra helst då det berör något verkligt eller känslosamt. Jag försvinner inte längre in i boken som jag gjorde när jag var yngre. Tyvärr. Det kan jag sakna. Idag har jag kanske det förhållandet mer mot musiken som jag djupdyker i.
Nåväl, jag rekommenderar verkligen "Mig äger ingen" av Åsa Lindeborg!
mig-ger-ingen_15953639
Nästa bok på tur är Kristian Gidlunds "I kroppen min", samt Dan Josefssons "Mannen som slutade ljuga". Den senare har jag redann läst en tredjedel av och den är mycket intressant... Jag fascineras av historien bakom psykoterapin bl a men också av det som skapade seriemördaren Thomas Quick.

Inga kommentarer: