torsdag 20 februari 2014

Ahlgrens bilar

Jag fick någon form av sockerbegär efter min sena lunch idag... Passade då på att vräka i mig en halv påse Ahlgrens bilar. Det ångrar jag! I övrigt ångrar jag inget jag gjort idag!
Morgonen med ungarna var kanon... Lite bråk med Samuel runt medicinen men han tog den! Ute hade snön brett sin vita skrud... Vet inte vad jag ska tycka om det! Vi kom iväg i tid. Taxin var lite sen men jag och Simon hann med 8.35-bussen :-) Såg att det ryker ur den höga skorstenen nu och de tog bort stängslen för någon dag sedan. Pannan vekar alltså vara fixad!
Lämnade av Simon på buss 474 till skolan och satte mig själv på nästa 425X in till Slussen. Föräldrakursen på ADHD-center, sista lektionen om vad samhället kan/bör/ska göra/hjälpa till med... Skoldagen och annat matnyttigt! Återkommer...
Fick skjuts till Mölnvik av en av kursdeltagarna, mamma till en Ludvig i Hemmesta. Kul med nya kontakter!! :-)
Hämtade ut Samuels medicin. Trodde den skulle vara gratis men tji fick jag! 1060 kr gick den på. Två månaders förbrukning. Suck! Högkostnadsskyddet slutade gälla den 18/2, alltså för TVÅ dagar sen. Dubbel suck!
Sen gjorde jag något jag inte trodde jag skulle behöva göra igen... Det var länge sen sist. Då var året 1993... Men nu är nu. Mer om detta vid annat tillfälle. Jag måste komma till insikt om VAD det innebär för mig och min framtid!
Promenerade hem uppför backen, skrev lite... Glömde lunchen i micron, åt och tryckte sedan i mig Ahlgrens bilar. Inte mitt smartaste drag!
Mötte Simon i centrum kl 16.20, nu är vi hemma. Samuel är väl på G och pannkakssmeten väntar på att stekas till goda, fina pannkakor. Ha det gott alla!

Inga kommentarer: