fredag 28 februari 2014

Årlig kontroll...

Befinner mig på Astrid Lindgrens barnsjukhus tillsammans med Samuel och hans pappa. Vi är på neuropediatriken avd Q82 Dagvården för scanning/ultraljud på urinblåsan samt registrering av kissmönstret. Nu är klockan 12 och Samuel har hunnit äta köttfärssås och pasta kl 9.30, druckit lite, kissat en gång.... Sen har han tittat på Smurfarna, ätit en stor bulle och druckit päronjuice. Nu har vi varit inne hos doktorn. Allt bra förutom lite stramhet i vristerna p g a tågången. Bör stretcha varje dag, två  gånger om dagen. Nu ska Samuel äta lite mer, dricka mer mjölk. Sen kanske vi hinner ner till lekterapin. Förhoppningsvis kissar han en gång till... Lite mer än förra gången. 

Sista bilden här har vi precis kommit och Samuel önskade makaroner till frukost. Detta är kl 9.30 och han åt en riktigt stor portion... 

Idag har Samuel inte tagit sin medicin och det märks. Han är speedad och rörig. Överallt och ingenstans samtidigt men han verkar trivas ändå! Pust!! 

Nu kom lunchen....









1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Fina bilder från Astrid Lindgrens sjukhus, där jag aldrig har varit.

Bra att det finns sjukhus, även om jag alltid känner mig lättad när jag åker därifrån.

Kram/Anna-Karin