torsdag 6 mars 2014

Bänken...


En tom bänk, på vägen hemifrån, den branta backen ner mot centrum... Ofta tom, för någon vecka sedan släng ut i terrängen, räddad av Bosse och mig... Idag när jag tog promenaden ner till centrum för att få hem min sjuka son från skolan så var bänken fylld till brädden... tre barn i förskoleålder i gula västar satt på bänken, en stod vid sidan om. Framför dem en kvinna som berättade något. Jag tänkte att jag skulle velat fotografera dem men jag hoppade över det. 

När jag och sonen promenerade hem i solskenet och värmen var bänken åter tom, ingen satt och vilade under sin promenad uppför de två branta backarna. Ibland pustar någon med tunga kassar där, ibland sitter någon med en cigarett i munnen och tar en paus. På bänken sitter ibland trötta människor med en ljummen öl i handen. Ja den fungerar även som klottervägg... En bänk, många funktioner. Själv går jag bara förbi.

Bara tankar... 


Inga kommentarer: