tisdag 11 mars 2014

En riktig vårdag!

Det har varit en underbar vårdag idag. En dag som jag lyckats njuta en del av. I morse mötte jag upp Samuel och Johan för att åka till sjukgymnasten för återbesök. Det betyder några extra timmar med Samuel. Allt avlöpte bra, han lekte, tittade på Smurfarna, pratade och provade täcken. Han tycker kedjetäcket är för hårt så nu ska vi testa bolltäcke istället! 

Sen blev det pannkaka med socker på bussen mot Gustavsberg och simskolan med klassen :-)
Jag lämnade Samuel till sina fröknar och klasskompisar i Gustavsbergs simhall för sista simlektionen!! 

Lunch åt jag på Delselius, en sallad i all enkelhet, med kyckling och rostade grönsaker, god men lite dyrt. 

Var på Capio för att delta i promenadgruppen. Ett bra initiativ av arbetsterapeuten och en av psykolgerna! Knappt 2.5 km blev det, två varv runt Ösbyträsk, korta slingan... Det var ett trevligt litet gäng att promenera med. Vädret var toppen och sjön låg spegelblank. Tog ingen bild idag men men...

Nu sitter jag på bussen för att åka hem till min älskade särbo... Det ska bli skönt att få bara vara lite nu... Det har varit mycket de senaste dagarna med möte, ungarna, förkylning och annat... Jag var ju däckad igår, glad att jag är tillbaka nu, i lite bättre form!



Inga kommentarer: