lördag 31 maj 2014

Ett samtal

Jag tänker mycket på min framtid. Om vad som ska bli av mitt liv. Inga små tankar om dagens välmående, om vad jag behöver just nu för att må bra utan de stora frågorna om vad jag ska göra med resten av mitt liv! 

På onsdag har jag min sista session av ACT som ingår i SAFARI-studien och läxan för mig går ut på att för dagen göra något för mig själv, samt se vilka tankar och känslor som kan hindra mig... Vad vet jag inte... Mina tankar hindrar mig.

Jag visade läxan för min man som genast gav mig ett förslag, tänk att du vill klättra upp i eken nere vid Sibylla. Hur ska du gå tillväga för att göra det? Du tar cykeln ner. Vad kan hindra dig? Du har ingen stege. Ja det är väl ett exempel lika bra som något annat. Jag gör saker svårt för mig. Kören av tankar skriker inom mig, till mig att du Anne, du klarar inte av någonting!

Min fina man, som har ett stort hjärta och som alltid lyssnar, försöker förstå... Men jag kan inte tänka på det "lilla", visst är det viktigt att ha hälsan och må bra för dagen MEN jag fylls av tanken på det stora... Jag ska inte stoppas av mina tankar, hindras av mina känslor. Om jag tänker förutsättningslöst på vad jag VILL göra, vad skulle det vara då, frågar min man. Om du bortser från din utbildning, om du börjar om från noll...

Ja det är en hisnande känsla för mig. Jag skulle vilja skriva en bok! Men varför ska jag tänka på något som är så omöjligt att uppnå! Jag kommer aldrig kunna skriva en bok. Eller rycka upp min familj och flytta för att följa en dröm. Det går ju inte! Eller?? 



Inga kommentarer: