onsdag 21 maj 2014

Nu grönskar det...

Ekarna har slagit ut sina ljusgröna blad här i Hökarängen.
Lade märke till dem redan under vår kvällspromenad ner till badet igår.
Idag studerade jag dem på nära håll.
Även syrenen har börjat blomma här på gården...
Det har varit en fin dag, men intensiv.
Från tidig morgon till sen eftermiddag har det gått i ett.
ACT på förmiddagen, svår att det är näst sista gången...
Sen genom stan tillbaka till Gubbängen.
Ny frisyr och färg :-)
Sen en sen lunch och promenad hem för att tvätta! 
På fredag bär det av på en weekend till Helsingfors men min älskade man...
När tvätten låg i maskin gick vi upp till Farsta. 
Växlat euro till resan.
Köpt sköna sandaler på Ecco, liknande de jag köpte i Malmö förra våren!
En SIA-glass i skuggan på Majas café.
Leggings och strumpor på Lindex.
Mat på nya ICA Kvantum... 
Sen hem för att hänga tvätt och mangla lakan...
Ja min man manglar lakan :-)

Detta har varit min kalasdag! En bra dag men många intryck och hög värme! 
Nu stundar ett lugn över kvällen.

Jag avslutar med några fina bilder från gårdagskvällens promenad ner till Hökarängsbadet... 
Det är ro i själen att bara få vara...
Önskar det var så jämt!
Vill så mycket men ändå blir det ingenting!

Tack för idag! 

Inga kommentarer: