torsdag 29 maj 2014

Operation rensa lådor...

Jag försöker vara "brutal" idag men jag måste nog säga att det går trögt. Jag rensar "skräplådorna" under sängen och har väl fått ihop en papperskasse med "skräp", mest småsaker. Varför så svårt att skiljas från gamla ting? Nåja ordning har jag i alla fall fått i lådorna nu. Jag har lagt ner saker som jag gärna vill hålla reda på i lådorna i stället... och allt annat smått och gott ligger utspritt över sängen i stället!

Barnen roar sig själva men jag känner mig som en rutten mor som inte går ut med barnen. Jag försöker få dem att gå ut själva men ja, de vägrar förstås. Så nu är det bara att fixa lite lunch och valla barnen en stund ute i solen. Det verkar blåsa friska vindar men vi bara MÅSTE ut i alla fall... Annars klättrar både jag och barnen på väggarna snart.

Samuel var riktigt risig igår när han kom hem i taxin. Han somnade på den relativt korta resan och direkt efter middagen la han sig på soffan och somnade. 38°C i temp när han kom hem, senare än vanligt då taxin hämtade honom först kl 17.45 (Han brukar vara hemma runt 17.20 annars). Sen såg han lite film, men redan innan kl 20 sov han på sin egen säng. Min lilla gullunge!

Idag är han piggare och leker med bilar och siffrorna, tittar på You Tube på "sin" mobil, just nu tunnelbanefilmer :-)

Jag känner mig bättre till mods idag men i skallen snurrar tankar och frågor vilt. Det är lite av en storm inom mig. Tiden rullar på så fort och jag vill ibland stanna tiden. Det känns inte ok att tiden försvinner och jag inte kommer vidare i livet. Det känns märkligt att vara fast på detta vis i ett moment 22.




Inga kommentarer: