fredag 9 maj 2014

Policy hos Telia

Kanske är policyn hos Telia inte så olik andra företags men när jag får brev hemskickat från dem undrar jag om det verkligen är rätt sätt att visa uppskattning för trogna kunder. Jag har varit trogen Telia med min fasta telefon sedan 1990 även om den nu är av bredbandsvariant, haft deras internetuppkoppling hur länge som helst, mobiltelefoni och digital-TV. Nu har de bestämt att mitt bredbands kapacitet ska höjas från 100/10 mbit/s till 100/100 mbit/s. Inget jag efterfrågar då mitt bredband fungerar bra som det är... Ja det är ju inte bara hastigheten som höjs, utan även priset. Så mitt bredband blir ännu dyrare. Tack Telia! Jag har inget som helst intresse av detta men jag är ju då fri att säga upp mitt abonemang. Så senast den 15 juni kan jag säga upp abonemanget, det nya priset gäller från den 16 juni.

Idag har jag i stället börjat utforska alternativet, att skaffa bredband och TV via ComHem men jag vet inte hur pass bra standard de håller. Priset blir billigare, 599 kr/månad för TV och bredband(utan telefoni då) mot Telias 800 kr/månad. Så 200 kr vinner jag på bytet och det är mycket pengar då jag lever på sjukpenning än så länge...

Nåja, jag är grymt besviken på ett storföretag som Telia. Jag känner mig grundlurad av detta företag... Det är trist när jag som kund inte får bestämma själv om jag vill förändra något i mitt abonemang!




Inga kommentarer: