måndag 12 maj 2014

Samla familjen!

Jag och älsta sonen är hemma nu. Han har hunnit gjort engelskläxan och multiplikationstabell fast han skulle absolut inte göra läxan, när jag hämtade honom vid bussen idag.

Snart kommer yngsta sonen hem från sin skola och då är vi samlade för en hel vecka tillsammas!!

Det är jobbigt att vara utan barnen varannan vecka även om det förstås också blir ett andrum då. Det blir lätt intenslivt med barnen, framför allt helgerna men även vardagar då jag är själv med barnen. Det jobbiga med att vara med barnen är att det blir mycket intensivt och få pauser. Ibland kan jag/vi få paus en lördag eller söndag, en liten stund att sträcka ut mig/oss på sängen t ex. För mig är återhämtning och vila A och O för att jag ska orka. När jag har alltför intensiva dagar och barnen dessutom är extra stökiga, röriga eller speedade så blir jag trött. Så trött att jag tror jag ska gå i bitar ibland.

Nu hoppas jag att jag ska orka denna vecka trots flera nätter i rad som jag varit vaken under. Jag vaknar runt kl 3 och kan vara vaken en till två timmar. Nyser, snorar och har svårt att koppla av. Tankarna snurrar....

I morgon återbesök hos dietsiten för att prata om sonens matvanor. Det är svårt att få honom att äta varierat och tillräckligt ibland.... Men det går framåt. Sen har jag min promenadgrupp :-)

På onsdag ska jag gå till VC och ta prover sen åka till KS i Solna för ACT igen. Inte ligga på latsidan här inte!! Det känns bra att vara aktiverad. Jag VILL vara aktiv, komma ur min bubbla nu och kalla mig FRISK!


Inga kommentarer: