torsdag 1 maj 2014

Vårens vackra försommarfärger...

Idag är det den 1 maj. I morse yrde snön utanför fönstret efter en regnig natt. Det såg riktigt bistert ut och deppigt värre... Ungarna var dock pigga trots den tidiga morgonen då de väckte mig (ja klockan var i och för sig 7 men ändå... jag hade vakat hos en gnällig Samuel under natten).

Men trots den bistra starten på dagen så blev det en fin dag. Vi åt frukost lite senare och runt kl 12 promenerade vi iväg hemifrån. Apoteket Kronan vid Coop var målet, det skulle visst vara öppet. Det blåste kallt men solen värmde trots allt.

Apoteket vid Coop visade sig sedan vara STÄNGT :-( Så det blev en busstur till Mölnvik och ICA:s Apotek Cura i stället. Det var öppet!! Sen lunch på MAX. Båda ungarna åt upp hela sin måltid! Samuel cheeseburgare med pommes och Simon hamburgare med pommes... Härligt att se!! Att de åt upp HELA burgaren!!! Det är en ovanlig syn!

Men detta har ju inget med de vackra, sprakande färgerna naturen har att bjuda på idag... eller denna årstid helt enkelt... Träden har slagit ut, vissa träd t o m blommat över... Det bäddas med vitsippor i skogen fortfarande och dagens växter blev gökärt och liljekonvalj... Redan!! Sen knoppas syrenerna nu. Fortsätter värmen så kommer de också blomma tidigt.

Jag njuter verkligen av naturen. Jag börjar känna en del av styrkan återvända framför allt när jag är ute och "tankar" i naturen. Då kan jag för stunden glömma stress och press från livets alla krav... På måndag ska jag träffa min nya läkare sedan min läkare inte får vara kvar på mottagningen :-( Tyvärr blir det i samband med stormöte med FK, min chef, företagshälsovården och kommunen. Känns lite sådär. Vet inte vad jag ska säga faktiskt. Vad tror de om mig egentligen?? Jag känner mig mesig som inte fixar jobbet! Varför går det inte? Varför kan jag inte kombinera min personlighet med mitt arbete och mina barn?? Orken räcker helt enkelt inte till för alla intryck och stressen!

Nåja, här kommer mina bilder från idag i stället... Njuter av det vackra och glömmer det onda!

På gården framför vårt hus växer dessa...  









Inga kommentarer: