måndag 2 juni 2014

Jag ska bara njuta...

Jag sitter på bussen från Kolvik mot
Gustavsberg. Idag fick jag lämna Samuel på skolan själv sedan vi väntat i nästan en timme på taxin som inte kom. Då, kl 8.15 var jag stressad.,, nu kl 9 har jag insett att det inte är någon ide att vara stressad eller irriterad. Det var bara en sådan morgon idag.

Jag slås i stället av att jag fick njuta av en varm och solig sommarmorgon tillsammans med mina barn! Samuel hittade en Metro på bussen och läste vädret på väg till skolan...  Det är njutning! Simon vinkade glatt när han gick av bussen vid sin skola.

Själv lyssnar jag till Kent, tänker på Kentfesten och njuter av sommarblommor. Det lyser av grönt, gult, vitt, lila mm i olika nyanser efter vägen. Det är så sjukt vackert dessa sommardagar när solen lyser och värmen omger mig. Lugnet sänker sig i djupet inom mig. Idag är jag glad att jag inte behöver stressa till jobbet, faktiskt skönt att inte behöva oroa mig över att jag kommer sent eller måste rusa till bussen med hjärtat i halsgropen, inte för att det är optimalt att vara sjuk... Jag vill ju faktiskt komma igång...

Väl i centrum går jag till biblioteket, lämnat tillbaka några böcker. Sen tar jag mig vidare till mitt stammisfik, tar min latte att ta med, lyssnar på ljuden omkring mig och skriver färdigt detta...

Jag känner ett inre lugn just nu. Det är en ovanlig känsla men den omsluter mig och tar mig med till platser jag intr varit på länge... Jag landar, i alla fall för en liten stund!


Inga kommentarer: