tisdag 3 juni 2014

Tankarna flyr

Idag har jag känt mig lite matt inombords. Det är som att jag är ett tomt skal ibland. Det ekar inombords. Jag skrev ett inlägg i min nu ettåriga blogg på WP utifrån det jag läser just nu. Mina tankar fladdrar runt allt jag läser om än planlöst...

Vad läser jag? Förutom texterna från Kents senaste "Tigerdrottningen" som är ett både text- och musikmässigt mästerverk så läser jag om medicinska diagnoser, introversion etc i flera böcker parallellt. Så mycket lättare att fly in i fakta kring det som gör själsligt ont i stället för att ta tag i det som händer inom mig. Jag fick ett svar till mitt inlägg idag om att jag lever mycket i det som var. Att jag missar livet som pågår kanske man kan säga. Jag funderar över många av mina val, hur jag har valt att leva mitt liv. Vad jag har försakat eller kanske missat. Men borde jag lägga det bakom mig, se framåt? Jag är den jag är punkt slut! 


1 kommentar:

Maria sa...

Ja, du är den du är och det är ju fantastiskt bra att vara just du med den erfarenhet du har i bagaget. Men ta av dig ryggsäcken och gå framåt nu. Det är du värd.