måndag 14 juli 2014

Bragokex - siffror, hiss eller diss?

Min son älskar siffror... han lägger tal på golvet med sina plastsiffror men allra helst med papperssiffrorna som är utskrivna från datorn. Oftast utgår han från tavlorna vid busshållsplatserna och skriver bussnummer och tider. Senast för ett par veckor sedan hade han dessutom skrivit en busstidtabell på fritids!

Idag hittade jag sifferkex från Brago på Konsum. Självklart inhandlar jag ett paket för att stilla min nyfikenhet kring hur barnen reagerar... Smaken på kexen är det som mest snurrar i skallen... det är mjölkchokladsmak på dem. Men Samuel som älskar siffror, älskar också choklad. Borde alltså fungera tänker jag!

I morgon kommer barnen hem. De får vara en extra dag hos sin pappa då läkaren har ordinerat blodprovstagning för mina levervärden tills i morgon. De försämras av en av medicinerna jag knaprar varje dag. Så får se om det är stabilt igen. Annars tänker jag sluta med den medicinen. Men medicin utan biverkningar finns väl knappast?? Nåja, ett litet sidospår...

Vad som händer under de två barnveckorna som följer får vi se... kanske en utflykt i morgon med morbror Pär. På lördag tar vi tåget till Borlänge för besök hos morfar i Nyhammar. Vi åker hem på tisdagen veckan efter. Sen väntar ett bersök hos hajarna och fjärilarna på Haga. Det ska bli kul!! Annars inget särskilt planerat. Det blir nog i övrigt lite lugna veckor... Hoppas jag!

Inga kommentarer: