fredag 25 juli 2014

Det vackra Dalarna...

Jag har jobbat mycket med min kamera denna sommar. En kamera som jag köpte 2007, en vad jag trodde enkel digitalkamera som jag kunde ta lite halvdana bilder med... men som sagt, denna sommar har jag upptäckt funktionerna i kameran och fotat gudomliga närbilder och t o m kunnat fota mina barn utan att de blivit helt suddiga :-) Det går inte alltid men ibland så! Under våra dagar i Dalarna upptäckte jag mycket på nytt. Inte minst alla vackra blommor i trädgården som jag fångade med objektivet. Men också det vackra nere vid sjön, Bysjön, nytagna foton på Lokmuseet med finare bilder än sist. 

Jag njuter av att hålla kameran i min hand och få visa min bild av världen. Jag kan inte måla, skriva vackra dikter eller författa en bok, men kanske kan jag ändå berätta genom mina bilder...
















Ovan ett axplock av bilder... det kommer mera. Mitt nästa projekt blir väl att redigera och bearbeta bilderna mer, i picasa eller något annat bra bildprogram... Men håll till godo så länge!

Inga kommentarer: