lördag 19 april 2014

Glad Påsk!


Påskliljorna jag fick igår har helt slagit ut... 


På vår lilla påskpromenad ner till affären så såg vi detta vackra utslagna träd. Nu börjar det verkligen blomstra i skog och mark. Träden slår ut sina gröna löv. Underbart att få njuta av detta under en solig promenad... Även om den handlade om att handla hem köttbullar, diskhandskar mm.

Att komma ut med barnen innebär en viss frihet. När vi är hemma blir det ofta för mycket av allt. Det blir stoj och stim, något som jag inte alls pallar med längre. Även om jag inte varit totalt utbränd så tror jag att min stresströskel och mitt tålamod totalt föll de år jag slet som ett djur för att göra gott både på jobb och för familjen. Kanske kommer jag aldrig att bli lika tålmodig som jag tidigare varit men jag hoppas att jag ska återfå lite mer av mina krafter och min koncentration. Idag kan jag inte läsa mer än max ett par sidor i en bok eller någon artikel i en tidning. Sen är det fullt i kontoret uppe. Jag känner av stressen inombords på en gång. Suck!

Nu är familjen åter samlad. Påskmiddagen förbereds... Jag och Samuel byggde ihop hans lego som han fick igår. Får se hur länge den håller... Ett tag hoppas jag! Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta. 




Inga kommentarer: