måndag 29 juli 2013

Morgonens tankar... höstkänsla i juli

Jag vaknade redan klockan 4.30 i morse. Detta efter en ganska sömnlös natt i stort. Svettigt, varmt och tomt var det och frustrerande att vakna om och om igen. I alla fall så drabbades jag av nysningar kl 4.30 i morse och fortfarande, 2 1/2 timme senare så snorar jag fortfarande och har snart snytit upp en hel toarulle. Ska snart äta frukost och kaffet är färdigbryggt. Klockan är nu 6.50.

Jag njöt av regnet som kom igår kväll, riktigt underbart med vatten från skyn och det kunde inte komma mer passande. Söndag kväll, veckans föreställningar på Blå Bloms scen är över... Nu får det gärna regna under några dagar. Inte hela tiden kanske men ändå komma lite skurar då och då... Det trista med det fina vädret är att naturen utanför ser så matt och trött ut. Det är ledsamt att se de gula löven på björkarna och det brunbrända gräset... Sorgligt att löven redan fallit av träden då vi ännu inte nått höstmånaderna... Det är JULI fortfarande... inte höst :-(





Bilderna ovan är tagna för en knapp timme sedan från min balkong. Håll med om att det är sorgligt att se dessa gula löv på träden...

Inga kommentarer: