tisdag 31 december 2013

Gott Nytt År!!

Årets summering

2013 var året då jag vågade öppna mitt liv mer till allmän beskådning så att säga. Jag började blogga och dela med mig av mitt liv på ett personligt plan.

2013 var året då jag mötte kärleken... Min fina älskade man Bosse! Första dejten med buller och bång den 5 januari i år, sedan dess är det han och jag!

Livet med barnen har bara gått framåt under det senaste året! Vi har flyttat in i en egen lägenhet efter ett halvår i min brors. Skönt att de fått egna sängar och ett eget krypin, mina mina små gossar! Även jag har fått ett fint sovrum och en skön säng att sova i!

Simon har hunnit fylla 9 år och går i trean. Han älskar sitt TV-spel och att titta på YouTube och Netflix! Han åker buss själv från och till skolan, min underbara son!!

Samuel har fyllt 7 år och går i ettan. Nu i december har han bytt skola och går nu i en speciell klass med inriktning för barn med autism. Han älskar sina bilar och bilspelet på sitt DS. Han funderar mycket över livets alla frågor! Han åker till och från skoan med taxi och det fungerar utmärkt!

Två resor har jag hunnit med under året tillsammans med min älskade man. Under vårmånaden maj var vi till hans stad, Malmö och bodde fint på Raddison Blu under två härliga nätter. Vi hann med ett besök i Köpenhamn och såg en hel del av Malmö.

I september var vi till Riga, en underbar stad där allt stod i full blom. Mycket vacker stad med många sevärdheter... Vi hann med några långa promenader och goda måltider, både på båten och i Riga!

Sen har vi varit i Eskilstuna ett par gånger med övernattning på hotell. Vid ett tillfälle var vi barnvakt till Bosses barnbarn Isadora, det andra var födelsedagsfirande i Kvicksund.

Året som går mot sitt slut nu har varit ett fint år i stort. Jag har fått med mig många fina upplevelser. Även om det har innehållit en del tråkiga händelser också. Värt att nämna är väl att barnen förlorade sin blott 31-åriga faster Birgitta hastigt under hösten. Det var en svår händelse för familjen...
Min bästa kompis drabbades också av en svår sjukdom under hösten, smittad av EHEC-bakterie låg hon för döden på intesniven i dryga två veckor. Men efter ett par månader på sjukhus är hon nu hemma och på väg tillbaka till livet. En lång väg men hon är en av de envisaste människorna jag mött. Hon kommer klara detta!!

Med detta summerar jag året som ett av de bättre åren! Jag är lyckligt lottad som har mina fina ungar, min fina man och ett par riktigt fina vänner. Icke att förglömma min familj också! De betyder förstås massor de också!

Gott slut på 2013 och ett Gott Nytt År 2014!!

Inga kommentarer: