söndag 8 december 2013

Som vanligt ute i "sista stund"...

Jag avskyr att handla julklappar... I år tänkte jag vara "smart" och beställa via nätet i stället men sega jag kommer igång först nu. Bara för att inse att det som jag om möjligen då skulle vilja köpa till barnen faktiskt är slut på lagret, både i web-shopen och i butiker nära mig. SUCK! Jag vet faktiskt inte vad jag ska köpa till barnen egentligen. Vad gillar de då?? TV-spel, Nintendo 3DS, bilar, bilar, bilar... Simon vill ha en tågbana(egen) och Samuel vill ha trafikljus... något han tjatat om hur länge som helst. Själv tänkte jag köpa LEGO men inser att det som jag vill köpa är helt slut på lager överallt... :-(

Idag är det andra advent och jag har inte ens några ljus i min adventsljusstake. Inga saffransbullar är bakade, inget julgodis påtänkt, helt enkelt INGEN LUST att göra något!!!

Nåja, bara att försöka hitta den där orken nu, fixa lunch till ungarna, ta sig ut ett tag i vinterkylan... måste handla lite ägg och mjölk. Tänkte bjuda ungarna på pannkaka till middag idag... Kanske kommer inspirationen att baka framåt kvällen, eller inte. Vem vet??

Några av ungarnas julönskningar:





Inga kommentarer: