måndag 16 december 2013

Släppa kontrollen

Varför är det så otroligt obehagligt att släppa kontrollen över saker, tankar, ja hela livet? Jag har ett stort behov av kontroll på det som rör mitt liv och det vill säga inte lite det. Jag har släppt taget om vissa delar men andra sitter djupt rotade inom mig. 

Jag har fått släppa en hel del av kontrollen runt mina barn. Bara detta obehagliga att sätta Samuel 7 år i en taxi till och från skolan varje dag... Inte få träffa personalen i skolan och höra hur dagen har varit, inte få se hur statusen är när han kommer till skolan eller när han åker hem. MEN det har gått över förväntan, både med resorna och skolbytet... Mitt lilla hjärta!!!

Simon 9 år, går i trean och har nu börja åka buss själv till och från skolan. Även det ett stort steg i mina ögon. Han har alltid haft ett stort lugn i sig själv, men jag trodde inte att han skulle klara detta så bra som han gör... När han fick sin diagnos autism konstaterad vid fem års ålder så trodde jag att "loppet var kört" men han går i helt vanlig klass med gott resultat och han klara nu av att åka buss själv också!! Så härligt att se!

Nu är det bara mitt inre jag ska släppa kontrollen över.... men det är en annan historia. Jag vet att jag vill leva, fullt ut och det gör jag inte. 


Inga kommentarer: